De kosten van ruitschadeherstel hangen af van verschillende factoren. Allereerst is het van belang om te weten of en hoe u verzekerd bent voor ruitschade. Daarnaast hangt het af van het soort ruitschade en welke ruit hersteld dient te worden. In onderstaand overzicht staan de meest voorkomende voorwaarden op een rijtje:
WA verzekerd | WA beperkt casco | WA volledig casco |
Ruitschadeherstel wordt niet vergoed, de kosten zijn voor uw eigen rekening. Informeer bij één van onze vestigingen voor een prijsopgave. | Een ruitreparatie is in veel gevallen gratis, voor een ruitvervanging betaalt u meestal een eigen risico van een vooraf vastgesteld bedrag. | Een ruitreparatie is in veel gevallen gratis, meestal is een ruitvervanging gratis. |
Als je verzekerd bent voor ruitschade, handelen wij alles af met jouw verzekeringsmaatschappij. Als je alleen WA verzekerd bent of een eigen risico moet betalen, dan ontvang je een factuur die je bij ons dient af te rekenen.
A•Glas Autoruitschade Reusel repareert wanneer het kan en vervangt als het moet. Een vuistregel is dat wanneer de schade van een ster of barstje kleiner is dan een muntstuk van twee euro, de schade vaak gerepareerd kan worden. Een ster zo groot als een twee euromunt direct in het bestuurders gezichtsveld, is dat vaak verplicht tot reparatie bij een APK keuring. Een ster of barst groter dan een muntstuk van twee euro is niet meer op te vullen met hars.
De ruiten die wij plaatsen worden geplaatst met OEM-materialen, wat inhoudt dat deze voldoen aan de eisen zoals de autofabrikant deze heeft gesteld aan de ruit en de andere materialen die we nodig hebben voor een ruitvervanging.
Onze leveranciers bezorgen dagelijks de bestelde ruiten. Op het moment dat de ruit is besteld wordt in de meeste gevallen de volgende dag al geleverd. Hierdoor is de kans groot dat je op zeer korte termijn terecht kunt bij ons in de werkplaats
Je krijgt levenslange garantie op de uitgevoerde werkzaamheden. Hierbij zijn de volgende voorwaarden van kracht:
- A•Glas Autoruitschade Reusel geeft garantie op autoruitreparaties die uitgevoerd zijn door middel van haar harsinjectiemethode. Verandert tijdens of na de reparatie de ster toch in een scheur of barst, dan zal de ruit alsnog moeten worden vervangen. Wij zullen dan bij vervanging van de ruit de kosten van de sterreparatie crediteren. Mocht een ruit na vervanging stuk gaan door montagefouten, dan wordt deze kostenloos vervangen.
- A•Glas Autoruitschade Reusel geeft garantie op lekvrije montage die bij voor-, zij- of achterruiten is ontstaan, mits de sponning en rubber in goede conditie zijn. Indien dit niet het geval is, komen de herstelkosten voor rekening van de opdrachtgever/koper.
- A•Glas Autoruitschade Reusel geeft garantie op de door haar geplaatste voor-, zij- en achterruiten. Wanneer fabrieks- en/of montagefouten aantoonbaar zijn, wordt de ruit kostenloos door GlasGarage vervangen, mits de klachten niet veroorzaakt worden door externe factoren zoals bijvoorbeeld schade, steenslag of andere ongevallen.
Deze garantiebepalingen zijn persoonsgebonden en derhalve niet overdraagbaar.
Het repareren van een ster kost 30 á 45 minuten. Je auto kan direct daarna weer rijden. Het vervangen van een ruit duurt ongeveer 1 uur, maar deze dient daarna nog 1 uur te drogen om de veiligheid in het verkeer te waarborgen.
We zijn bekend met alle comfort en veiligheidssystemen. We kunnen daarvoor de juiste ruit selecteren en bestellen. Bovendien kunnen we deze plaatsen, de systemen aansluiten en, daar waar nodig, weer correct afstellen.
In veel gevallen is het mogelijk om een leenauto te krijgen wanneer je niet op het ruitherstel kunt wachten. Daarnaast bieden de meeste vestigingen een haal- en brengservice aan. Mocht het bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan het herstel ook op locatie worden uitgevoerd via onze mobiele service.
Je hoeft zelf niet aanwezig te zijn. Het is wel belangrijk dat de sleutels van het voertuig beschikbaar zijn en dat iemand van 18 jaar of ouder aanwezig is. Dit hoeft niet de bestuurder van de auto te zijn, maar deze persoon moet wel namens de eigenaar tekenbevoegd zijn.
Op de groene kaart staan alle relevante gegevens, deze heeft dus onze voorkeur. Indien je slechts het kenteken, polisnummer en de naam van je verzekeringsmaatschappij hebt kunnen we de gewenste gegevens voor je opvragen.